学生生活支援事業

  • 2020
  •  
  •  
一覧に戻る
更新日:2020/02/19

東洋大学在留資格サポートオフィス

お知らせ
Notice
新入生の皆さまへ
入国管理局からのお知らせがあります。必ずお読みください。
留学生への周知事項について(日本語版)

クチン接種証明書による自粛期間の短縮について
2021年10月1日より、条件を満たし有効なワクチン接種証明書を保持する方は下記のように自粛期間の短縮が可能になりました。
※詳細は下記のファイルよりご確認ください。
From October1, 2021, those who meet the conditions and hold a valid vaccination certificate can shorten the self-quarantine period as follows.
※Check the attached file for more details.
(参考2)ワクチン接種証明書による待機期間の短縮について
(Reference 2) Shortening or exempting quarantine period for arrivals who have a valid vaccination certificate

 

各キャンパスの窓口及び取扱時間
Information about reception counter in each campus

在留資格更新・変更手続きを行う予定の学生は各キャンパスの窓口まで申請書をお受け取り下さい。
なお、申請書はPUGSシステムに登録されている情報をもとに作成していますので、必ず事前に情報登録を行ってください。

Students who’re going to extend or change their Status of Residence, please receive your application form at the counter of each campus. The application form is created based on the information you registered in the PUGS system, so be sure to register the information in advance.


白山キャンパス Hakusan Campus

事前予約が必要ですので、必ず下記の予約サイトよりご予約ください。
Must make a reservation from the reservation site bellow.
https://reserva.be/toyopugs

場所
Place

受付期間
Reception period

受付時間
Reception hours

8号館2F演習室2

Building 8 2nd Floor Seminar room 2

毎週月~金曜日(祝日を除く)

Every Monday ~Friday(Excluding weekends and holidays)

10:00~16:30

 

川越キャンパス Kawagoe Campus
事前に教学課学生生活担当までご連絡してからお越しください。
Must contact the student affairs office first.
E-mail: mlkawagak@toyo.jp

場所
Place

受付期間
Reception period

受付時間
Reception hours

4号館1階教学課窓口

Students Affairs Office of Kawagoe Campus (Building 4 1st Floor)

毎週火・水・木曜日

Every Tuesday, Wednesday and Thursday

9:30~13:00
14:00~16:45

※教学課窓口時間に準ずる

 

板倉キャンパス Itakura Campus

場所
Place

受付期間
Reception period

受付時間
Reception hours

1号館1階板倉事務課窓口

Students Affairs Office of Itakura Campus (Building 1 1st Floor)

毎週水~金曜日(祝日を除く)

Every Monday ~Friday(Excluding weekends and holidays)

10:00~12:50
14:00~17:00

 

赤羽台キャンパス Akabanedai Campus

【情報連携学部】

受付窓口:INIAD-HUB-1 1階 赤羽台事務課
Reception counter :General Affairs Office of Akabanedai Campus (INIAD HUB-1 1st Floor)
事前事務課までごにご相談の上お越しください。
Must contact the student affairs office first.
E-mail: ml-iniad-fs@toyo.jp

【ライフデザイン学部/研究科】

受付窓口:WELLB HUB-2 1階 赤羽台事務課
Reception counterGeneral Affairs Office of Akabanedai Campus WELLB HUB-2 1st Floor)
事前事務課までごにご相談の上お越しください。
Must contact the student affairs office first.
E-mail: ml-agaku@toyo.jp

COE申請
Application for COE

 

申請期間 Application Period

COE(在留資格認定証明書)を申請される学生様は下記の申請期間を確認の上、
申請期限内にPUGSシステムより申請を行ってください。
For those students who are applying for the COE(Certificate of Eligibility),
please finish your application within the following period.

※下記の申請期間は東洋大学入学予定者向けです。在学生のCOE申請期間ではありません。
The application period below is for the students who will be enrolling in Toyo University not the current students.

種別
Type
詳細
Details
申請期間
Application Period
渡日前
Pre-Arrival Entrance

学部(2022春入学第1期10月合格者)
Undergraduate
(2022 Spring enrollment 1st term October exam passers)

~2021/10/15

2022春交換留学生
2022 Spring Exchange Student

赤羽台大学院(ライフデザイン学研究科)
Graduate School of Human Life Design

~2021/11/26

 

提出書類 Documents

COEの申請にあたって、下記の書類をPUGSシステムより提出してください。
Please submit the following documents from PUGS system.

1.証明写真/ID photo
3か月以内に撮影したカラー写真。
color ID photo taken within the last 3 months.

2.経費支弁能力証明書/Financial Supporting Documents
※トップグローバル奨学金を受給している学生は提出不要です。
※If you are receiving the Toyo Top Global Scholarship, you do not need to submit any financial supporting documents.
※日本語・英語以外の場合は、和訳または英訳を添付すること。
For documents in languages other than Japanese or English, please include a Japanese or English translation.

<本人が在留中の経費を負担する場合>※以下のいずれかの書類
・本人名義の預金残高証明書
・本人名義の通帳の「名義の分かるページ」および「最新の残高が分かるページ」のコピー
・奨学金受給証明書
<経費支弁者が海外に居住している場合>※以下のいずれかの書類
・経費支弁者の預金残高証明書
・経費支弁者の通帳の「名義の分かるページ」および「最新の残高が分かるページ」のコピー
<経費支弁者が日本に居住している場合>※以下のいずれかの書類
・課税証明書
・源泉徴収票
・確定申告書(控)のコピー
・預金残高証明書の原本

If you are paying your own expenses, please include one of the following:
・Bank statement in your name
・Copy of the page in your bank book that shows your name and the latest account balance
・Letter of scholarship
If you are receiving financial support from someone living overseas, please include one of the following:
・Bank statement that shows most recent balance of your financial supporter
・Copy of the page in your financial supporter’s bank book that shows the supporter’s name and latest account balance
If you are receiving financial support from someone living in Japan, please include one of the following:
・Tax certificate
・Tax withholding slip
・Copy of income tax returns
・Bank statement that shows most recent balance of your financial supporter

3.日本国内にある日本語学校もしくは高等教育機関の在籍証明書および出席・成績証明書/Certificate of attendance and transcripts of Japanese language school(s) you have attended
※過去に留学ビザで日本に滞在したことがある場合は必須
※高等教育機関の例:大学、大学院、専修学校、高専等
※If you have ever attended any Japanese language schools with a student visa, you need to submit the documents.

4.日本語試験結果/Japanese language test Score Report
日本語能力が証明できる試験結果があれば、一つ添付してください。
Please attach one of your Japanese test score reports if acquired.

 

役に立つ情報
Useful information

PUGSシステムの使用方法 How to use the
[新入生向け]PUGSシステムにおける在留資格更新・変更の申請方法([For new students]How to use the PUGS system for Extension/Change of Status of Stay)
PUGSシステムにおける在留資格認定証明書(COE)の申請方法(How to use PUGS system for COE application)
PUGSシステムにおける在留資格許可更新方法

在留期間更新に必要は書類一覧
【新入生用】在留期間更新申請書類一覧 
【1年生用】在留期間更新申請書類一覧 
【在学生用】在留期間更新申請書類一覧

COVID-19関連(在留期間の更新手続き等について)
大学ウェブサイトにて最新情報を確認してください。

東洋大学国際教育センターからのお知らせ
2020年度新入留学生オリエンテーション(国際教育センター)

 

よくあるご質問
FAQ
 
[日本語]   FAQ_日本語
[English]  FAQ_English

PDF形式のファイルをご覧いただく場合には、Adobe社が提供するAdobe Readerが必要です。
Adobe Readerをお持ちでない方は、バナーのリンク先からダウンロードしてください。(無料)

お問合せ

弊社へのご質問、
ご要望は下記よりお問い合わせください。

E-mail : info@tugs.co.jp
電話:03-3945-4261